viernes, 28 de septiembre de 2007

Anàlisis del conflicte.

Personatges:

Els personatges directes són els dos grups de la classe i el xiquet immigrant,
Els personatges indirectes, que en aquest cas sols hi ha un és la tutora de la classe.

Relacions de poder:

Els dos grups són nombrosos, a les hores, els dos tenen la
mateixa força respecte al conflicte. L’únic que te menys força és
el xiquet immigrant encara que el recolze una part de la classe i
la tutora.

Dos versions del conflicte:

Per a mi hi han tres versions respecte al conflicte.
La primera versió seria la de la part que deprecia al xiquet
immigrant, aquests pensen que el immigrant te que anar-se’n
al seu país perquè en un futur poden llevar llocs de treball.
La segona versió seria la de la part que recolza al xiquet
immigrant, i la de la professora, ells pensen que és una
persona com u d’ells i que hi ha que donar-li una oportunitat
per a que s’adapte.
La tercera i última versió és la del xiquet immigrant, aquest
pensa que com poden fer-li açò els seus companys en un
moment tan difícil per a ell, perquè canviar de país, idioma,
amics, familiars,etc...

Emocions i sentiments de cadascuna de les parts:

La part que desprècia el xiquet, sent ràbia, despreci, ganes de
fer que es trobe mal a l’escola.
La part que recolza el xiquet immigrant i la tutora, sent
compassió per ell, llàstima, ganes de lluitar per ell, per a que es
trobe bé.
El xiquet immigrant és sent apartat de la societat, inferior als
altres i por per si de cas les amenaces passen a ser agressions.

El que defensa cada part:

Una part de la classe i la tutora del grup defensa el
xiquet immigrant, l’altra part no vol admetre en la seva
societat un xiquet immigrant.

Principis e idees:

Els principis de la part que recolza el xiquet i la tutora són
ajudar les persones que ho necessiten i no deixar-les de
costat quan més necessiten el recolzament de les persones
que passen la major part del temps amb ells.
Les idees i principis de la part del grup que desprècia el
immigrant pensen que són una amenaça a la nostra societat.

jueves, 27 de septiembre de 2007

Descripció d'un conflicte

Un imigrant entra nou en una classe i una part d'ella el intenta integrar en l'àmbit de l'escola i l'altra part el margina. La part que el vol marginar no para d'insultar-lo i apartar-lo de la resta continuament. L'altra banda de la classe intenta fer-los compendre als altres que no el tenen que marginar explican-lis com es sent al ser apartat dels altres. Aleshores comença un debat on tot el grup dona les seves opinions sobre el que pensa de tot allò.

En eixe moment entra la tutora de la classe i veu el que passa. Al veure el que està ocorrent decideix comentar-lis el dificil que es per al xiquet integrar-se i que entre tots tenen que fer el possible per tal de que s'integre, i que tota la classe faça una serie de jocs col·lectius per a poder coneixer al xiquet millor. Així al final podran valorar-lo per com és i no per d'on bè.

miércoles, 26 de septiembre de 2007

Son positius els conflictes en la nostra vida?

Jo pense que hi han conflictes que son positius, perque et fan vore les coses d'una altra manera i pots aprendre dels errors que has pogut cometre.

Ademés els conflictes son necesaris quant passes temps amb una altra persona, perque encara que els dos congenien bè cada u té una forma de fer i veure les coses, aleshores es produeixen conflictes que s'erveixen per a veure el problema desde dos punts diferents.

Per una altra part hi han conflictes que no hi tindrien que ocurrir, perque són lamentables, compodrien ser les querres, i el més lamentable es el perque ocorren, perque els més afectats en aquests conflictes són la gent inocent de la ciutat i qui verdaderament tindria que sufrir no els pasa res.

En conclusió, la majoria de conflictes són bons per apendre i compartir punts de vista diferents.

Què diferencia a les persones dels animals?


Entre els animals i les persones hi han diferencies pero al mateix temps també podem trobar semblances.


La diferencia més destacada per a mí es en la manera de fer les coses, perque els animals actuen per instints, encanvi nosaltres al llarg dels anys els hem anat corregint aquests sentits i pensem les coses abans de fer-lesm així evitem les equivocacions.


Tambè ens diferencien a l'hora de conviure perque els animals viuen dins de la seua manà apartant tot aquell que no pertanyisca, i les persones ens relacionem amb tot el mon, sense discriminar a ningu per ser d'una altra cultura.


Està clar que són moltes les diferències respecte als animals però també cal dir que hi tenim semblances.

Són les escoles de avui en dia llocs on es done la violència en excès?

Hui en dia en les escoles e instituts , desde el meu punt de vista hi ha molta violència.
Açó és deu a l'educació dels jovens, perquè cada vegada tenen menys educació i respecte per els demés.
Jo pense que açò és degut a dos factors, un és que els pares no poden dedicar el temps que necessiten als seus fills per tal de educarlos com cal, pel treball i altres compromisos. Per una altra part, els xiquets estan expostos a violència a totes hores sense ninguna protecció, per exemple desde ben menuts jugen a videojocs violents i a totes hores veuen la televisió on hi han programes amb discriminació social.
Quan ocurreixen casos de violència en els instituts, jo hi pense que hi contribueixen molts aspectes per a que vaja a més les agressions, amenases, acosaments... Principalment, l'alumnat no tindria que riures ni animar del que pasa, sino defensar al maltractat e informar al professorat del que esta ocurrint, cosa que ningú ho fa.
Poc a poc és van donant a conèixer més casos de violència als instituts i es van aplicant mesures per a que no és donen incidents d'aquest tipus.